Repensar l'accés a la universitat

La Conferència Mundial sobre Educació Superior de la Unesco 2022 té com a objectiu remodelar idees i pràctiques en educació superior per assegurar el desenvolupament sostenible de la humanitat i del planeta. S'espera obtenir una coalició de la comunitat global en educació superior en favor de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

En el marc d'aquest esdeveniment, Catesco i la Fundació "la Caixa" proposen un espai de reflexió i debat sobre com repensar l'accés a la universitat perquè contribueixi al canvi de paradigma educatiu que proclama la Unesco. Un dels obstacles principals detectats a l'hora de canviar els sistemes educatius, per passar del model selectiu actual basat en la superació d'etapes a un model competencial i d'educació integral i que s'enfoqui a orientar infants i joves en el seu desenvolupament vital, és l'existència de proves estandarditzades per a l'accés a la universitat. Quines poden ser les estratègies d'èxit per orientar l'accés a la universitat cap a models més competencials?

L'experiència reeixida de la xarxa New York Performance Standards Consortium servirà de punt de partida per a la discussió, presentada a través de la seva impulsora, la professora Ann Cook, i la professora Michelle Fine, de la City University of New York (CUNY). Un debat que permetrà fer una anàlisi global sobre nous enfocaments per a l'accés a la universitat arreu del món, al mateix temps que apuntarà reptes per al nostre sistema educatiu universitari.

A càrrec de:
David Bueno, professor de Biologia a la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st

Caterina Calsamiglia, professora de recerca ICREA d'Economia a l'Institut d'Economia Política i Governança (IPEG)

Álvaro González Sanzana, professor al Departament d'Educació de la Universitat de Magallanes (Xile)

Cristina Gelpí, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)

Joan Cuevas, director general d’Innovació, Digitalització i Currículum de la Generalitat

Moderat per Eduard Vallory, president de Catesco

Horaris

Dimecres 18 de maig, a les 18.30 h

Acte paral·lel a la Conferència Mundial d'Educació Superior de la Unesco 2022

Es prega puntualitat

Pots seguir la sessió en streaming a través d'aquest link