Jornada: OBRIM LA MIRADA A L’ECOSISTEMA EDUCATIU

Eines que connecten centres educatius i l’entorn

Dilluns 28 de novembre a les 17:30h, Biblioteca Gabriel García Márquez (Barcelona)

Els centres educatius són una peça per clau per garantir que tots els infants i adolescents puguin ampliar les seves oportunitats educatives més enllà de l’horari lectiu. En aquesta jornada ens plantejarem quines són les preguntes que ens hem de formular per aconseguir-ho i coneixerem dues eines que ens hi ajudaran, el Mesograma i l’Ecologia Personal de l’Aprenentatge.

A la primera part en Moisès Esteban i l’Edgar Iglesias, professors de la Universitat de Girona i dissenyadors les de les eines, mantindran una conversa amb alguns centres educatius sobre qüestions com ara: Com podem, des dels centres educatius, connectar-nos amb l’entorn? Sabem si el nostre alumnat participa de les oportunitats d’aprenentatge que ofereix la comunitat? Contemplem mesures per facilitar l’accés d’aquelles famílies que es troben amb més barreres a l’hora de participar-hi?

I, a la segona part de la jornada, de manera lúdica i de la mà de l’Oriol Ripoll, experimentarem com funciona i per a què serveix l’eina Ecologia Personal de l’Aprenentatge.

INSCRIU-T’HI

? Dilluns 28 de novembre

? 17:30h a 19:30h

?Biblioteca Gabriel García Márquez (Carrer del Treball, 219 Barcelona)

PROGRAMA
17:30 h Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu. Eines que connecten centres educatius i l’entorn. Presentació de la jornada
17:45 h Com construir i posar en valor un sistema de relacions amb la comunitat? En Moisès-Esteban Guitart i l’Edgar Iglesias presenten l’eina Mesograma acompanyats pels centres pilot.
18:30 h Com identificar els entorns d’aprenentatge rellevants per a l’alumnat? Dinàmica amb l’eina EPA (Ecologia Personal d’Aprenentatge), amb l’Oriol Ripoll
19:15 h Conclusions i comiat

Organitza: FMRPC i Educació 360