Observació entre docents com a eina per al desenvolupament professional

En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, se celebra l'acte

Observació entre docents com a eina per al desenvolupament professional

Dia: 2 de novembre de 2022
Hora: 16.00h
Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (08193 Bellaterra)

L’observació entre docents ha estat assenyalada com un mecanisme poc emprat (com indicava el darrer informe TALIS), però en canvi d’un alt potencial per al desenvolupament professional docent. En aquest acte, l’abordarem des d’una perspectiva general, en la primera part, i una aplicada, en el nostre context, en la segona.

L’acte tindrà dues parts:

• “Peer Observation for professional learning development”. Conferència de Matt O’Leary, professor d’Educació a la Birmingham City University. Els seus treballs, reconeguts internacionalment, es centren en l’impacte de les polítiques educatives sobre l’ensenyament i aprenentatge, tant en l’aprenentatge professional com en el desenvolupament de les pràctiques pedagògiques. Teniu més info del professor O’Leary a Matt O'Leary - School of Education and Social Work | Birmingham City University (bcu.ac.uk)
  • “Primers resultats d’una recerca sobre observació entre iguals a l’educació obligatòria”. David Duran, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador principal de la recerca “Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent” presentarà els primers resultats d’aquest Projecte I+D+i del Ministeri de Ciència i Innovació, en la que han pren part 400 docents de Catalunya i les Illes Balears. Més info sobre la recerca a I+D+i Observació entre iguals | Aprenentatge entre iguals (uab.cat)

No fa falta inscripció prèvia.