l proyecto 2020 ARMIF 00008, liderado por la Dra. Marta Gràcia de la UB, ha organizado la Jornada Diàleg entre docents, investigadores i altres professionals sobre el desenvolupament de la competència oral als centres educatius

Fecha: 23 de marzo

Modalidad: Sala de graus Margarida Comas, Edifici de Llevant, Campus Mundet Facultat d'Educació, Universitat de Barcelona

Idioma: catalán-castellano

Inscripción:  https://www.ub.edu/gidp-matice/faces/formatice?curs=56473

Las personas que asistan recibirán un certificado del IDP-UB.

+ información https://anaadam23.wixsite.com/-di-leg-entre-docent

8:45 - 9:00 - Recepció i recollida de la documentació.

9:00 - 9:45 - Benvinguda de la degana de la Facultat d'Educació, Dra. Sílvia Burset. Inauguració de la Jornada a càrrec del Dr. Francesc Xavier Vila, Secretari de Política Lingüística, Generalitat de Catalunya; del Sr. Andreu Freixes, Subdirector General de Llengües de la Generalitat de Catalunya; i del Dr. Enric Prats Gil, Secretari MIF.

9:45-10:30 Conferència a càrrec de Dr. Manel Sánchez, professor jubilat de la Universitat de Vic, Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aprendre i ensenyar llengua oral en les diferents àrees de coneixement als centres inclusius.

10:30-11:00 - Pausa-cafè

11:00-12:00 - Diàleg sobre l’Avaluació de la qualitat formativa dels docents d’educació infantil, primària i secundària en relació amb la competència lingüística oral en català, i propostes de millora.

Intervindran les investigadores del projecte 2020 ARMIF 00008, Dra. Marta Gràcia, professora de la Universitat de Barcelona i investigadora principal; Dra. Fàtima Vega, professora de la Universitat de Barcelona; Dra. Andrea Miralda, professora de la Universitat de Barcelona; Dra. Sandra Espino, professora de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

12:00-12:15 - Pausa curta

12:15-13:45 - Diàleg sobre Percepció de l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua oral del professorat universitari d’àrees diverses.

Intervindran el Dr. Francisco Esteban, professor del Grau Educació Infantil i Primària de la Universitat de Barcelona; Guillermo Carmona, professor del Grau d'Educació Infantil i Primària de la Universitat de Barcelona; la Dra. Marta Flores, professora del Grau de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona; la Dra. Núria Castells, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora del Grau de Psicologia de la Universitat de Barcelona; la Dra. Elisa Rosado, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora del Grau d'Educació Infantil i Primària de la Universitat de Barcelona; i la Dra. Melina Aparici, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora del Grau de Logopèdia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

14:00 - 15:30 - Pausa per dinar

15:30-17:00 Diàleg entre mestres d’educació infantil i primària. Què fem bé i què cal millorar a l’escola i als Graus d’educació infantil i primària en relació amb l’ús de la llengua oral: el diàleg i la conversa com a objectiu i com a mitjà per desenvolupar competències.

Intervindrà com a moderadora la Dra. Teresa Segués, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Participaran la Dra. Iris Merino, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008, professora de la Universitat de Barcelona i mestra d'educació primària; Judit Alcalde, mestra d'educació primària; Verónica Quezada, mestra d'educació primària; Agnès Aguilera, mestra d'educació infantil.

17:00-17:30 - Pausa/cafè

17:30-19:00h. Diàleg entre professorat d’educació secundària. Què fem bé i què cal millorar als centres de secundària i al Màster de formació de professorat de secundària en relació amb l’ús de la llengua oral: el diàleg i la conversa com a objectiu i com a mitjà per desenvolupar competències.

Intervindrà com a moderadora la Dra. Maria Josep Jarque, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora del Màster de Formació de Professorat de Secundària de la Universitat de Barcelona; Àngels Morillo, investigadora del projecte 2020 ARMIF 00008 i professora d’educació secundària (àrea d’orientació); el Dr. Mario Fadda, investigador del projecte 2020 ARMIF 00008 i professor d’educació secundària (àrea de matemàtiques); Víctor González, professor d’educació secundària (àrea de llengua); Gerard Castellà, professor d’educació secundària (àrea de matemàtiques).

19:00 - Conclusions de la jornada i perspectives de futur a càrrec de la Dra. Marta Gràcia, investigadora principal del projecte.