Comunicat important CRAI UB: canvi d’accés a PsycINFO

A partir de l'1 de gener de 2023, l' accés a les bases de dades PsycINFO i PsycArticles es farà directament des de la plataforma APAPsycnet de l'American Psychological Association.

En aquests darrers anys s'han produït diferents canvis de proveïdor, d'APAPsycnet a EBSCO i d'EBSCO a Proquest. Fins ara, la contractació de la subscripció es feia de forma consorciada via CSUC i la Universitat de Barcelona tenia un marge de maniobra limitat. Enguany s'ha aconseguit fer la subscripció de forma individualitzada, el que ha permès contractar l'accés directament des de la Plataforma de l'APA. Amb aquest canvi s'aconsegueix:

• Utilitzar el sistema de cerca de la base de dades original, el que permet optimitzar els resultats obtinguts, doncs es tracta d'un sistema creat específicament per aquestes bases de dades.
  • Un estalvi en els recursos econòmics innvertits.

El fet de tenir autonomia en la contractació, sense haver de dependre del CSUC, permet a la Universitat de Barcelona garantir una estabilitat en el temps en l'accés a PsycINFO i PsycArticles des de la plataforma de l'APA.

CRAI | Biblioteca del Campus Mundet UB