Unesco Institute for Statistics. Toward Universal Learning. What Every Child Should Learn. Report nº 1 of 3. Learning Metrics Task Force. February 2013.
Bustos, A. y Engel, A. (2006). Recomendaciones PowerPoint. Documento interno.
Recopilación de recomendaciones generales para el diseño de presentaciones visuales de información mediante herramientas informáticas tipo...
OECD (2009). Green at Fifteen? How 15-year-olds perform in environmental science and geoscience in PISA 2006.
OECD’s PISA 2006 assessment of the science competencies of 15-year-olds offers the first comprehensive internationally comparative...
Centre for Learning & Performance Technologies. (2007). Top 100 Tools for Learning.
Listado de las 100 mejores herramientas para apoyar el aprendizaje.
OECD (2014). Education at a Glance 2014: Highlights. OECD Publishing
Education at a Glance 2014: Highlights offers a reader-friendly introduction to the OECD’s collection of internationally comparable data on education. As the name suggests,...
OECD (2012). Education Today 2013: The OECD Perspective. OECD Publishing.
This summary report is based on results from OECD work produced in recent years by the Directorate for Education. The approach chosen focuses on results and policy...
Blanch, S., Gimeno, X. i Careta. A. (2016). Territoris d’intersecció entre els centres educatius i les famílies. Un estudi en l’etapa de l’educació infantil. Bellaterra: ICE UAB.
Descàrrega...
OECD (2014). Education at a Glance 2014: OECD Indicator. OECD Publishing
Education at a Glance 2014: OECD Indicators offers a rich, comparable and up-to-date array of indicators that reflects a consensus among professionals on how to measure the...
Eurydice Network (2009). Les évaluations standardisées des élèves en Europe: objectifs, organisation et utilisation des résultats. Brussels: European Comission, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency...
Eurydice Network (2009). Theoretical and real effects of standardised assessment. Brussels: European Comission, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA).
This report aims to highlight the effects of standardised assessment. The...
Funadación Infancia y Aprendizaje (2005). Guía de escritura para las revistas de la FIA.
Es una guía abreviada de consejos prácticos para elaborar y revisar los manuscritos que los autores escriben para cualquiera de las...
Martin, A. L. y Vilalta, D. (coords.) (2016). La educación infantil hoy: retos y propuestas. Bellaterra: ICE UAB.
Introducción
Con este artículo se pretende reflexionar sobre la posibilidad de disponer de servicios de atención a la pequeña...
Eurydice Network (2009). Early childhood education and care in Europe: Tackling social and cultural inequalities. Brussels: European Comission, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA).
This study presents the available...
Eurydice Network (2009). The structure of the European education systems 2009/10: schematic diagrams. Brussels: European Comission, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA).
These diagrams give an overview of the educational...
Discurs de recepció que el Dr. Carles-Enric Riba va pronunciar com a membre de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d'Estudis Catalans el 15 de desembre de 2015.
En el seu discurs, Riba va defensar...
Coll, C. y Martín, E. (2006). Vigencia del debate curricular. Aprendizajes básicos, competencias y estándares. II Reunión del Comité Intergubernamental del Proyecto Regional de Educación para...
Educaixa organiza un workshop con David Johnson titulado "El aprendizaje cooperativo para (R)evolucionar la educación" el próximo 21 de septiembre a las 10:00h en el CaixaForum de Barcelona.
Para David Johnson, experto en aprendizaje...
El próximo miércoles 27 de septiembre a las 16:00h. tendrá lugar el acto de inauguración del curso académico 2017-2018 del MIPE en la sala de grados de la Facultad de Psicología de la Universitat de Barcelona (Campus Mundet), al que están invitados...
Membrive, A. (2016). Conexiones entre experiencias de aprendizaje a través de diferentes contextos: las trayectorias individuales de aprendizaje. Trabajo fin de máster modalidad investigación psicoeducativa, dirigido por el Dr. César Coll y la Dra....
López, C. (2016). Identidad profesional docente y políticas educativas. El caso del modelo del Management educativo en Chile. Trabajo de fin de máster especialidad investigación psicoeducativa dirigido por el Dr. Carles Monereo. Convocatoria julio...