El Servei de Tecnologia Lingüística organiza el curso "Estadística aplicada a las ciencias humanas y sociales" a cargo del profesor Sergi Civit. El curso empieza el viernes día 6 de octubre y dura 30 horas. Se impartirá los viernes de 11.00h a...
La Fundació Jaume Bofill y la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), organitzen com a part del projecte Debats d'Educació el debat anomenat "Les ciutats com a xarxes d’aprenentatge connectat - El model Remake Learning de Pittsburgh" amb Sunanna...
Reig, D. y Vilchez, L. F. (2013). Los jóvenes en la era de la hiperconectividad: tendencias, claves y miradas. Madrid: Fundación Telefónica y Fundación Encuentro.
En este informe se muestra la radiografía de los hechos más relevantes que han acontecido durante el último año en el híper-sector de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC),...
Informe de Competencias Profesionales en Preuniversitarios y Universitarios de Iberoamérica (2013). Fundación Universia.
El objetivo general de este estudio es analizar el grado de articulación existente entre la...
The Interuniversity Style Guide for Writing Institutional Texts in English (Manual d’estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès) was written by members of the Language Quality Work Group of the...
Unesco Institute for Statistics. Toward Universal Learning. What Every Child Should Learn. Report nº 1 of 3. Learning Metrics Task Force. February 2013.
Bustos, A. y Engel, A. (2006). Recomendaciones PowerPoint. Documento interno.
Recopilación de recomendaciones generales para el diseño de presentaciones visuales de información mediante herramientas informáticas tipo...
OECD (2009). Green at Fifteen? How 15-year-olds perform in environmental science and geoscience in PISA 2006.
OECD’s PISA 2006 assessment of the science competencies of 15-year-olds offers the first comprehensive internationally comparative...
Centre for Learning & Performance Technologies. (2007). Top 100 Tools for Learning.
Listado de las 100 mejores herramientas para apoyar el aprendizaje.
OECD (2014). Education at a Glance 2014: Highlights. OECD Publishing
Education at a Glance 2014: Highlights offers a reader-friendly introduction to the OECD’s collection of internationally comparable data on education. As the name suggests,...
OECD (2012). Education Today 2013: The OECD Perspective. OECD Publishing.
This summary report is based on results from OECD work produced in recent years by the Directorate for Education. The approach chosen focuses on results and policy...
Blanch, S., Gimeno, X. i Careta. A. (2016). Territoris d’intersecció entre els centres educatius i les famílies. Un estudi en l’etapa de l’educació infantil. Bellaterra: ICE UAB.
Descàrrega...
OECD (2014). Education at a Glance 2014: OECD Indicator. OECD Publishing
Education at a Glance 2014: OECD Indicators offers a rich, comparable and up-to-date array of indicators that reflects a consensus among professionals on how to measure the...
Eurydice Network (2009). Les évaluations standardisées des élèves en Europe: objectifs, organisation et utilisation des résultats. Brussels: European Comission, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency...