Conferència amb debat obert “The current situation of reading comprehension”

En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, el Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals (UAB) ha organitzat una conferència amb debat obert titulada

The current situation of reading comprehension: Causes, correlates, and teaching strategies for improvement

Data: 13 de setembre de 2023

Hora: 16.00 – 18.00

Lloc: Sala de Juntes (edifici G5 de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB).

No és necessari inscriure’s. Als estudiants que ho sol·licitin se'ls lliurarà el certificat d'assistència

L’acte, presentat pel professor David Durani, es dividirà en dues parts. En la primera, més extensa, la professora Hilde Van Keerii, a partir dels resultats de PIRLS, abordarà les causes i les estratègies educatives que permeten millorar la comprensió lectora.

En la segona part, Marta Floresiii farà una síntesi de resultats en comprensió lectora del programa de tutoria entre iguals Llegim en parella, en la seva pràctica durant 10 anys en escoles catalanes.

Posteriorment, s’obrirà un torn de preguntes i comentaris.

Els darrers resultats de PIRLS, han posat en evidència la necessitat de millorar formes efectives per ajudar el professorat i els centres escolars a oferir estratègies per al desenvolupament de la comprensió lectora, una competència imprescindible per a l’aprenentatge. En aquest acte, tindrem l’ocasió de sentir una conferència de la professora Hilde Van Keer (de la Universitat de Gant, Flandes, Bèlgica), que situarà la temàtica i abordarà estratègies per al desenvolupament de la compressió lectora. Posteriorment, Marta Flores (professora de la UAB), presentarà de forma breu resultats del programa de tutoria entre iguals Llegim en parella, recollits en escoles catalanes, en aquests darrers 10 anys.

Hilde Van Keer és professora del Department of Educational Studies, Ghent University (Flandes, Bèlgica), on dirigeix el Research Group on Language, Learning and Innovation, amb un enfocament particular en l'aprenentatge entre iguals; els enfocaments de professionalització del professorat en la pràctica autèntica sobre l'educació de la lectoescriptura  i la implementació de l'aprenentatge autoregulat. Podeu trobar més informació a:  https://www.ugent.be/pp/onderwijskunde/tli/en/team/hildevankeer.htm