Projecció pel·lícula “Salvador (Puig Antich)” a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

El proper dimecres 28 de febrer a les 17.30 hores a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, es projectarà la pel·lícula “Salvador (Puig Antich)”.

El dia 2 de març s’acompleixen 50 anys de l’execució del jove militant anarquista Salvador Puig Antich, membre del MIL i últim pres executat a Espanya pel mètode del garrot vil.

L’acte comptarà amb un col·loqui posterior amb les impressions de Manuel Huerga (director), Jaume Roures (productor) i Lluís Arcarazo (guionista). El vicerector de Cultura, Memòria i Patrimoni, el Dr. Agustí Alcoberro, donarà la benvinguda i la cloenda la farà el rector de la Universitat de Barcelona, el Dr. Joan Guàrdia.

El 2 de març de 1974, i després d’un procés carregat d’irregularitats, va ser garrotat a la presó Model el jove militant revolucionari Salvador Puig Antich, últim pres polític executat a Espanya pel mètode del garrot vil.

Durant aquests cinquanta anys, les germanes Puig Antich no han permès que l’execució del seu germà quedés en l’oblit i, amb el suport d’advocats i periodistes, han mantingut viva la lluita judicial per aclarir els fets succeïts durant la detenció de Puig Antich. En paral·lel, altres persones compromeses des de diferents àmbits de la cultura i el pensament han deixat testimoni d’aquell crim a través d’obres narratives, del teatre, de la poesia, la música o el cinema.

Ara, del 2 al 7 de març del 2024, amb motiu dels 50 anys d’aquell crim, la Model obrirà les portes per recordar, reivindicar i reflexionar sobre la figura de Puig Antich, les seves idees i el seu valor com a icona de la rebel·lió i símbol de la repressió de la dictadura.