En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, les professoras Montserrat Castelló i Anna Sala impartiran els semniaris sobre
Escriptura científica
Iniciació en l'escriptura i publicació científica (I) (20h)
Professora: Dra. Anna Sala
Prerequisits: Tenir aprovat el Pla de Recerca
Data: 3, 10, 17, 24 febrer, 3, 10 i 17 març 2025
Hora: 17:00-20:00h (aula E0-05)
Formulari d'inscripció: https://forms.gle/gD6gAYHcbAJUbY4h6
Escriure i publicar el primer article de recerca (II) (20h)
Professora: Dra. Montserrat Castelló
Prerequisits: Trobar-se en un estadi avançat del programa de doctorat, disposar de dades analitzades o resultats ja escrits, haver realitzat el seminari d’escriptura I i trobar-se en disposició de poder enllestir un article de recerca en el curs del seminari
Data: 3, 10, 17, 24 febrer, 3, 10 i 17 març 2025
Hora: 17:00-20:00h (aula E0-06)
Formulari d'inscripció: https://forms.gle/gD6gAYHcbAJUbY4h6
Descripció dels seminaris d’escriptura científica
La publicació d’articles de recerca és una tasca de reconeguda complexitat i cada cop més constitueix un requeriment per a l’assoliment del títol de Doctor així com per al reconeixement en l’àmbit acadèmic. Per això, aquest curs s’ofereixen dos seminaris sobre escriptura científica en el doctorat: Iniciació en l’escriptura i publicació científica (I) i Escriure i publicar el primer article de recerca (II). Ambdós seminaris tenen com a objectiu preparar l’alumnat de doctorat per a afrontar de forma exitosa l’escriptura i publicació d’articles científics al llarg dels estudis. No obstant, cada seminari té objectius específics relacionats amb el grau de coneixement i experiència dels participants.
El primer seminari està enfocat a estudiants que vulguin aprendre sobre les característiques de l’escriptura d’articles científics i que encara no estiguin en disposició d’escriure un article complert, sigui perquè no tenen dades analitzades o perquè no tenen experiència amb textos científics. El segon seminari està enfocat a doctorands que es trobin en un estadi més avançat, que ja tinguin dades analitzades i vulguin escriure un article científic complet al llarg del segon semestre. En aquest seminari, el focus principal serà l’escriptura de l’article, mentre que el seminari d’iniciació se centrarà en l’anàlisi de les característiques dels articles científics i l’escriptura d’un resum extens.
----------------------------------------------------------------------------------
Iniciació en l’escriptura i publicació científica (I)
Descripció:
La publicació d’articles de recerca és una tasca de reconeguda complexitat i constitueix un requeriment per a l’assoliment del títol de Doctor així com per al reconeixement en l’àmbit acadèmic. En aquest seminari les i els participants aprendran les bases de l’escriptura d’articles científics (coneixement del gènere científic i els principals recursos discursius), així com de la seva publicació (identificació i anàlisi de revistes científiques). Aquests continguts es treballaran tant a nivell conceptual com pràctic, a través d’exemples i de l’escriptura d’un abstract vinculat a la tesi dels participants.
Objectius d’aprenentatge:
En finalitzar aquest curs els i les participants seran capaces de/d’:
Metodologia:
Aquest curs combinarà la presentació de continguts i recursos amb activitats pràctiques en les que els/les participants treballaran en l’escriptura i revisió col·laborativa del seu text.
-----------------------------------------------------------
Escriure i publicar el primer article de recerca (II)
Descripció:
Aquest seminari proposarà als i les participants treballar sobre un article que es trobi en un estadi intermedi d’elaboració, per tal d’ajudar-los a desenvolupar les estratègies i els recursos discursius més adequats per fer visible la seva veu com a autors acadèmics. Es tractarà de revisar i editar el text, ajustant-lo a aquelles publicacions més adients a la tipologia de recerca i al tema de la seva tesi doctoral.
Objectius d’aprenentatge:
En finalitzar aquest curs els participants seran capaços de/d’:
Metodologia:
Aquest curs combinarà l’explicació d’estratègies i la presentació d’eines de treball a través d’exemples amb sessions de treball en format taller en les que els/les participants treballaran en la revisió del seu article de forma col·laborativa en díades. El procés d’ensenyament-aprenentatge es basarà, doncs, en la reflexió al voltant de la revisió dels esborranys successius dels articles dels/de les companys/es.
Avaluació:
El curs s’entén com un taller i, per tant, com una eina d’ajuda en el procés de publicar els resultats de la recerca. La submissió de l’article a la publicació seleccionada es considerarà, doncs, el màxim exponent de l’aprofitament del curs.