En els darrers anys, la manca de docents s’ha convertit en una preocupació creixent, generant una sobrecàrrega als centres educatius i al professorat i amenaçant la qualitat dels resultats educatius. Però, quines són les causes d’aquest fenomen? I quines polítiques podem impulsar per revertir-lo?
Et convidem a seguir aquest webinar, que tindrà lloc el proper dimecres 4 de juny a les 17.30 h en format online, on en parlarem a partir de l'experiència docent a l'aula, investigacions internacionals i polítiques que s'han implementat en altres països. L'objectiu serà començar a traçar quines mesures estructurals podrien donar resposta a aquesta situació. Comptarem amb la participació de persones referents en l’àmbit de la docència, la recerca i la gestió educativa.
Durant els dos últims cursos escolars, sindicats i mitjans de comunicació han alertat sobre l’augment de places docents sense cobrir, especialment en especialitats com matemàtiques, tecnologia, formació professional, llengua catalana o aules d'acollida. Aquesta manca no només complica la substitució de docents en moments puntuals, sinó que també dificulta l’aplicació de polítiques educatives que requereixen una major dotació de personal, com ara l’ampliació de les aules d’acollida o la millora de l’ensenyament de les matemàtiques.
Aquest fenomen no és exclusiu de Catalunya. Segons l’Informe Mundial de l’Educació en motiu del dia internacional dels docents de 2022 de la UNESCO, la falta de docents és una de les tres grans prioritats dels sistemes educatius arreu del món. S’estima que caldrien 69 milions de mestres per cobrir les necessitats educatives globals, afectant tant països en vies de desenvolupament com economies avançades com els Països Baixos, França, Japó, Anglaterra o els Estats Units.
En aquesta sessió comptarem amb la visió i l’experiència de:
En un webinar moderat per Joan Cuevas, cap de projectes de la Fundació Bofill.